Blog > Komentarze do wpisu
Always red? Co za idiotyzm!

Wydawało mi się, że nie można na drodze nic głupiego więcej wymyślić i się jednak pomyliłem. Tym razem wymyślono światła "always red" (nie wiem dlaczego nazwane all red). Działa to w ten sposób, że świeci się cały czas czerwone i przed autem dopiero zielone. Sprawdzałem jak to działa i nie było dobrze. Kierowcy przyzwyczajeni do tego, że im się zaświeci zielone, nie zwalniali za bardzo. Problem się zaczynał, jak się jednak zielone nie zapalało i kilka razy doszło do dość ostrego hamowania. Raz nawet tir musiał uciec na lewy pas, aby nie wjechać w bagażnik autu z przodu.

Miałem wrażenie, że doświadczenie nauczy drogowców, że to zły pomysł, ale zaraza się rozpowszechnia. Tym razem we Wrocławiu.

A skuteczne wyegzekwowanie prędkości jest także do zrealizowania! Wystarczy ustawić światła na zielone. Czerwone powinno się zapalać po zmierzeniu przekroczonej prędkości. Działa to bardzo dobrze. Szybko uczy kierowców, że jazda z prędkością dozwoloną się opłaca, nie obniża to później płynności ruchu i nie powoduje zjawiska cofającej się fali i nie powoduje coraz gorszej reakcji na światło czerwone.

Czy ktoś tam zacznie myśleć?

 

czwartek, 06 maja 2010, tiges_wiz

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: Mikołaj, *.wroclaw.mm.pl
2010/05/07 00:00:44
Przemek, ale ten sygnalizator we Wrocławiu właśnie tak działa - daje zielone światło jak jedziesz z dozwoloną prędkością.

P.S. Dzisiaj mi 3000km stukneło ;-).
-
Gość: tiges, 80.51.71.*
2010/05/07 10:45:13
i wlasnie w tym jest problem ...
kierowcy jada ze swiadomoscia, ze bedzie zielone i nie zwalniaja. czasem jednak tego zielonego nie ma bo jest faza dla pieszych.

nawet policja o tym pisze:

"Wcale nie musi być też bezpieczniej. W lutym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kazała na wszystkich podlegających jej trasach zlikwidować światła all red. - Kierowcy przyzwyczaili się do tego typu ograniczenia (poznali zasady pracy takiej sygnalizacji) i przestali respektować sygnał czerwony, stwarzając jeszcze większe zagrożenie - tłumaczy Andrzej Maciejewski, zastępca generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad. GDDKiA była alarmowana w tej sprawie przez policję."
-
Gość: mistrzkierownicy, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/05/13 12:18:18
a sygnalizacja na guzik w modelu: stań-wysiądź-wciśnij-biegnij-jedź?
-
mekkk
2010/06/03 22:01:21
Sygnalizację na guzik na razie stosuje się na ścieżkach rowerowych, mam taką (zawsze czerwone nawet gdy równoległa ulica ma zielona) niedaleko domu.
-
Gość: mistrzkierownicy, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/08 11:51:32
ha, ha! To może być frustrujące i wiem, że wcale mało zabawne, gdy się siedzi na rowerze i czeka, aż łaskawie po 10 minutach ukaże się upragnione zielone...
-
Gość: Paweł, *.siedlce.vectranet.pl
2013/01/08 15:36:01
Sygnalizacja "all red" a nie "always red" oznacza, że przy braku zgłoszeń nad detektorem na jakimkolwiek wlocie wszystkie (all) sygnalizatory wyświetlają sygnał zabraniający. Sygnał zmienia się po zgłoszeniu się pojazdu nad danym detektorem.