Kategorie: Wszystkie | Absurdy drogowe | MejsonTV | Technika
RSS
piątek, 19 lutego 2010
Do kitu te moje wielosezonówki

Testy ADAC twierdzą, że opony Vector 4Season są najlepsze na lodzie. Oceny (razem z zimówkami, skala od 0.5 (bardzo dobrze) do 5.5 (tragicznie)) wyglądają tak:

175/65 R14

Goodyear Vector 4 Season - 2,7
Vredestein Snowtrac 3  - 2,7
Continental WinterContact TS800 - 2,9
Goodyear UltraGrip 7+  - 3,0
Fulda Kristall Montero 2  - 3,0
Pirelli Winter 190 Snowcontrol  - 3,0
Dunlop SP Winter Response  - 3,1
Hankook Icebear W440 - 3,1
Michelin Alpin A3  - 3,2
Semperit Master-Grip  - 3,2

195/65 R15

Continental WinterContact - 2,9
Goodyear Vector 4 Season - 3,0
Vredestein Snowtrac 3 - 3,0
Nokian WR G2 - 3,0
Goodyear UltraGrip 7 - 3,1
Pirelli Winter 190 Snowcontrol - 3,1
Dunlop SP Winter Sport - 3,1
Yokohama W.drive - 3,1
Hankook Icebear W440 - 3,1
Marshal I’ZEN KW15 - 3,1
Wanli Winter – Challenger S1086 - 3,1
Kumho I’ZEN KW 23 - 3,2
Nankang Snow Viva SV-1 - 3,2
Michelin Alpin A3 - 3,3
Semperit Speed-Grip - 3,3
Bridgestone Blizzak LM25 - 3,4
Firestone Winterhawk 2 - 3,4
Vredestein Quatrac 3 - 3,4
Uniroyal MS plus 66 - 3,5

I niestety raczej są prawdziwe. Dzisiaj trzecia osoba w dość krótkim okresie czasu chciała mi zaparkować w bagażniku. Pomimo włączonego kierunkowskazu lewego odpowiednio wcześniej. Pomimo mojego dość spokojnego zwalniania. Znowu okazało się, że odstęp który nawet na suchym jest niezbyt bezpieczny, na lodzie jest dramatycznie niewystarczający. Na moje szczęście pan wybrał zaspę, a nie mój bagażnik, za co jestem mu niezmiernie wdzięczny.

Niedaleko mnie doszło też do kolizji. Kolejny przykład na niezdrowe panikowanie i hamowanie na zalodzonym zakręcie. Kierowce obróciło, wyniosło go na zewnatrz, a tam spokojnie jechał sobie inny samochód.

 

Na koniec mały film o tym jak się wlokę na oponach wielosezonowych na śniegu (no ok, moje mają homologację zimową (znak śnieżynki oprócz oznakowania M+S, więc są dopuszczone tam gdzie wymagane są zimówki, więc może nie jest to uczciwy film do końca).

 

 

 

09:15, tiges_wiz
Link Komentarze (4) »
środa, 10 lutego 2010
Najniebezpieczniejsza droga w kraju

Mejson przejechał się krajową 17. Jest to najniebezpieczniejsza droga w Polsce (dane EuroRAP).

"Czy to tylko kwestia techniczna dotycząca kiepskiej drogi czy raczej problem zachowania kierowców?
Pewnie jedno i drugie...

Poza kilkunastokilometrowym odcinkiem dwujezdniowej obwodnicy Garwolina droga ma tylko jedną jezdnię o gładkiej nawierzchni.  Na obwodnicy jazda jest tak łatwa, że można jeść kanapkę. ;-) Na pozostałym odcinku drogi można by się tą kanapką nie raz udławić..." - Mejson